"Mi testigo es el cielo vacío"

martes, 20 de marzo de 2012

Idolatrar

Que buscamos nun deportista de élite ao que idolatramos? Simpatías? Similitudes?
O que buscamos todos é un referente co que máis nos indentificamos, e sobre todo a aptitude de ese corredor é a que máis lazos crea -baixo meu punto e vista- entre deportista e ídolo deportivo.

Pode ser que eu me sinta máis simpatizante con deportistas como Scott Jurek, Anton Krupicka , Kilian Jornet ou Marcel Zamora que con Dean Karnazes ou Josef Ajram.

Monte Perdido

Pensando detidamente creo que arrasto un punto de vista dende que comencei a facer deporte alá cando tiña 8 anos. Xa dende pequeno non me gustaban os campeons que sabían que eran campeons e menospreciaban ao "populacho" que non estaban a súa altura, outros vían neles referentes a seguir, eu son mais dos campeons silenciosos, que despois de gañalo todo non parecían gañadores, ou polo menos non os gañadores de antes, eran humildes e sabían o espacio que ocupaban. Nese camiño de búsqueda de referentes as simpatías casi sempre son eclipsados os méritos deportivos polas aptitudes persoais.

Un exempliño sacado do libro Nacios para correr :

Scott Jurek había ganado siete veces la Western States y sido elegido Ultramaratonista del año tes veces [...] Miestras que estrellas bastante menores de la ultramaratón como Dean Karnazes y Pam Reed se vendían en televisión, escribían memorias a la mayor gloria de sí mismos y (en el aso de Dean) promocionaban una bebida deportiva corriendo con el pecho desnudo en una cinta de correr sobre Time Square mientras una cámara desde el cielo inmortalizaa la carrera , el mayor ultramaratonista americano era virtualmente invisible [...] Scott era un héroe para los últimos del pelotón, aquellos que eran más lentos para verlos en acción, por una razón completamente distinta. Después de ganar una carrera de 100 millas*, Scott mataría por una ducha caliente y por unas sábenas limpias. Pero en lugar de marcharse, se envolvía en su saco de dormir y permanecía en vigilia en la línea de meta. Cuando el sol empezaba a salir al día siguiente, ahí seguía, animando con voz ronca hasta el último corredor, haciéndole saber que no estaba solo.
*160km

Eu non son tan mordaz omo Christopher McDougall autor de Nacidos para correr , pero está máis que claro ese contra punto dun deportista que vai de campeón, moi mediático, e outro que é campeón e suda humildade e non arrogancia.
Para unhas persoas será un referente Dean Karnazes, a verdade que o seu libro está bastante ben ainda que é unha americanada como un pino, pero faise moi ameno sobre todo cando te estás iniciando no mundillo das carreiras cousas en limpo extraes del , non todo vai ser malo.

Este tema medio o tocara cunha entrada que se chama "Dúas caras da mesma moeda" no cal centrábame máis na figura de Marcel Zamora e o seu antónimo Josef Ajram, todo saleu da entrevista de Mireia Miró que poedes ver un extracto aquí abaixo. Hoxe en cambio quero que se entenda esto como algo xeral non un ataque a un deportista, no caso concreto de Josef Ajram pode que a min non me chiste nada, e eso que me gustou pero despois de ler bastantes cousas del (incluso o seu "libro") para min foi unha decepción sin máis, un producto comercial como as Spice Girls ou Melendi.

Un extraco interesante da entrevista a Mireia Miró (no magazine Jot Down) a que me refería é este :


¿Qué opinión te merecen deportistas como Josef Ajram, que gozan de una exposición mediática muy superior a su rendimiento deportivo?

Como él hay más de uno, y de dos. Le conozco, hemos coincidido alguna vez, pero ¡es un mundo que cae tan lejos de todo lo que yo he aprendido…! Es todo tan pensado, tan planificado, tan construido. Una vez nos encontramos en la Carretera de les Aigües y estaba todo el rato con una sonrisa forzada. Su forma de hacer las cosas no es igual a la mía. Es una persona que se sabe vender en el deporte como se sabría vender con cualquier otra cosa. Como él conozco a unas cuantas que no le van a la zaga y te preguntas hasta qué punto lo hacen por que realmente les gusta el deporte. Hay que reconocerle a Ajram que le tiene que gustar, porque aunque obtenga resultados mediocres entrenar las horas que entrena o te gusta o es imposible hacerlo. Así que más allá de la promoción, está claro que disfruta con lo que hace. Además, esa es su manera de hacer cosas y la respeto, solo que no tiene nada que ver con la mía. Pero conozco algunas alpinistas que no sabes si están en esto sólo para salir en la tele. Conoces a Ajram y te haces una idea de qué es un Ironman y conoces a Marcel Zamora y te llevas una completamente distinta. Los pones a los dos a correr en Niza y tampoco es lo mismo. [...] Si tuviera que escoger una montaña me quedaría con el Cilindro de Marboré, al lado del Monte Perdido. Para mí tiene un significado especial porque estuve trabajando tres años en el refugio de Góriz, a los pies del Monte Perdido. El Cilindro está al lado y apenas sube nadie. Nos representa a nosotros: es una montaña más técnica, más difícil, tiene mucho más encanto, pero todo el mundo se va al Monte Perdido, que es más fácil. En el Cilindro puedes estar solo. Esto son muchas horas de darle vueltas al coco entrenando (se ríe), pero es la representación del espíritu de nuestro deporte. El Cilindro sería Marcel Zamora y el Monte Perdido sería Josef Ajram.


En definitiva, e a grandes rasgos podemos diferenciar a dous grupos de deportistas idolatrados.

Uns que non son uns campeons para van de ello e véndense nos medios de comunicación xeralístas e case se indentifican como marcas comerciais.
Outros son ous auténticos campeons,ante todo humildes o que os fan máis campeons ainda.

Está claro que nesto entran os gustos e inquietudes de cada un, non entro a xulgar a nadie nin moito menos , nin os deportistas que aquí salen "mal parados", todos eles sempre aportan algo ainda que moitas veces son enganosos e incluso rozan , eu chámolles farsantes.

Todos as veces temos esa ensoñación de que nos gustaría adicarnos en exclusiba a estes deportes vivir de elo, algunha xente ainda que non ten cualidades para ello intenta escalar ata conseguilo (é bastante respetable, pero hai formas e formas), algunhas veces o resultado é moi positivo e pese a que teñen resultados mediocres transmiten valores moi fundamentales que a moita xente lles fan falta para tirar para adiante e non solo no plano deportivo, desgraciadamente de estes que falo coñezco poucos, máis son os que despois da escalada siguen sendo unhas alimañas que solo queren perpetuarse nese estatus de estrella e pensan que transmiten algo transmiten risa (que xa é bastante), reciclarse o morir, parece que é máxima nestes artistas da farándula deportiva, retificar é de sabios, esperemos que lles chegue a cordura e a humildade, que aprendan dos auténticos campeons que esperan nun saco de dormir na meta a que chegue o derradeiro corredor.



Cilindro de Marboré

No hay comentarios:

Publicar un comentario